DLA DOMU
DLA FIRMY
DLA SZKOŁY
WBOK
A+ A+ A+
15 846 39 99
Logowanie do WBOK
MENU
Helionet Nowa Dęba,
rewolucja internetowa od 2002r.


HLG Sp. z o.o. bazuje na wiedzy i doświadczeniu zdobytym przy budowie i
obsłudze miejskiej sieci komputerowej Helionet. Jest liderem na lokalnym rynku.
AKTUALNOŚCI

Lokalność to nasze DNA

Idea Lokalności przyświeca naszej firmie od początku działalności. Przynależność do lokalnej społeczności to nasz atut, który odróżnia od bezimiennych korporacji.

Pomysł na ten artykuł pojawił się po przeczytaniu kilku publikacji na ICT Professional, gdzie wpisano tezę: "Rok 2019 - Rokiem Lokalności". Faktycznie po zapoznaniu się z kilkoma tekstami, można śmiało dojść do wniosku, że "lokalność", choć w reklamach telewizyjnych nie występuje, stanowi mocny argument przy wyborze oferty.
Wielu z Was, szukając dostawcy usług telekomunikacyjnych, analizuje dostępne oferty i oczywiście bierze pod uwagę lokalnego dostawcę, ale porównuje tylko nagłówkowe parametry, bez głębszej analizy.
Lokalność staje do boju o klienta z wyrachowaniem korporacyjnym, gdzie odpowiednie działy mają olbrzymi budżet, zasoby i inne narzędzia, by wabić i łapać w sieci. Narzędziem lokalności jest za to wiedza o ludziach, regionie i faktycznych potrzebach.
Mass media, kontrolowane przez globalne przedsiębiorstwa, karmią stale odbiorców informacjami i rozwiązaniami, potrzebnymi jedynie w ich działaniu. Stąd właśnie wszelki lobbing i promocje technologii i usług pozwalających na szybkie i "bezbolesne" pozyskanie klienta. Sieci mobilne oferowane są jako "domowe", a ich jakość usług prawnie wyjęta spod certyfikacji. Stawiamy "antenkę" i działa. Nie ma konieczności budowy infrastruktury kablowej, jej utrzymania, ustalania przebiegu kabli, zawierania umów z właścicielami gruntów. Pozbywamy się kosztów i problemów. Wszystko uproszczone do granic możliwości. Wydaje się to być idealnym rozwiązaniem, jednak analizując fakty, jest to tylko zabieg, pozwalający osiągnąć jeden cel, jakim jest wyłącznie zysk. Tu, gdzie się kończą możliwości rozwiązań bezprzewodowych, dopiero zaczynają się możliwości światłowodów. Nie chodzi tylko o wydajność, ale bezpieczeństwo, stabilność i oddziaływanie na środowisko.
2019, oznaczony "Rokiem lokalności", ma na celu promocję wszystkim działań mających na celu aktywne i wspólne budowanie idei. To własnie istota wyboru i rzetelna wiedza na temat usług i produktów stanowi podstawę. To właśnie wzajemne wsparcie, wybór lokalnych firm, działania na korzyść lokalnego otoczenia, zarówno w sferze biznesowej, społecznej, jak i kulturowej, budują silne lokalne społeczeństwo, które nie pozbywa się swoich dóbr, przekazując środki w ręce bezimiennych światowych korporacji.
Działania dużych operatorów mają na celu eliminacje lokalności, gdyż utrudnia ona osiągnięcie celu-zysku. Konsolidacja rynku następuje szybko i jeśli zostanie tylko kilku, efektem będzie wzrost cen, który ma odrobić obecne koszty operacyjne. Obywatelom wmawia się, że jesteśmy opóźnieni technologicznie, "białą plamą", "wykluczeni cyfrowo" i używa innych sloganów, które mają sprawić, że "łykniemy" nowinki i posłusznie poddamy się potrzebom korporacji. W Polsce od lat nie ma gminy bez dostępu do szybkiego Internetu, w znacznie niższej cenie i wyższej jakości niż w krajach zachodnich. Każdy ma dostęp do kilku dostawców, a konkurencja jest niespotykana w innych branżach.
Robiąc krok w tył, aby złapać lepszą perspektywę i pogląd sytuacji, nie trudno dojść do wniosku, że tylko wspólnie można się przeciwstawić tym działaniom. Wspólnie jesteśmy silni. Silni jesteśmy, gdy mamy wiedzę i nie ulegamy korpo-mechanizmom.
Jako lokalny operator, usługi FTTH świadczyliśmy już w 2008 roku, a standardem było 100 Mb/s, a od 2012 roku standardem przyłącza jest 1 Gb/s, co wyprzedza technologicznie trendy krajowe, europejskie, a nawet światowe. Oferta skrojona jest pod Klienta, a warunki jasne i uczciwe. Co prawda musimy obserwować rynek i się dostosować do trendów, ale zarząd, który od podstaw buduje firmę i trwale jest z nią związany, sprawniej podejmie decyzje i uwzględnia bardziej lokalność niż słupki excela. Oczywiście nie oznacza to, że zysk jest pomijany, lecz stanowi on podstawę działalności firmy, ale kierunki działania uwzględniają lokalność i mieszkańców. Działania, o który mało kto wie, co jest pewnie błędem z naszej strony, dotyczą bezpośrednio lub pośrednio wielu mieszkańców. Postawiliśmy na kulturę i oświatę, dlatego od 2008 roku działa program wspierania szkół i placówek oświatowo-kulturalnych, polegający na dostarczaniu usług wysokiej jakości w bardzo niskiej cenie. Oprócz szkół korzystają z oferty przedszkola, domy kultury, domy ludowe, placówki OSP, plebanie, stowarzyszenia i kluby. Warunek jest jeden: nie mogą prowadzić działalności zarobkowej. Ponadto wspieramy wiele inicjatyw społecznych, wydarzeń kulturalnych i działań promujących region. Stanowimy podstawę Stowarzyszenia "Dąb", którego działalność jest znana w dużo szerszym regionie.
Przez lata działalności uzbroiliśmy w infrastrukturę światłowodową obszar trzech gmin, co znacząco podniosło wartość regionu i atrakcyjność inwestycyjną. Każdego tygodnia zagęszczamy strukturę połączeń, docierając do nowych odbiorców. Określiliśmy nasz obszar działania i trzymamy się postawionych celów. Znamy ten teren, znamy ludzi i nie boimy się spojrzeć im w oczy. Każdego dnia spotykamy się z problemami, również tymi lokalnymi. Poznajemy historie zwaśnionych rodzin, dynamicznie dostosowując rozwiązania do sytuacji, na które nie mamy wpływu. Jesteśmy świadomi, że spoczywa na nas bagaż odpowiedzialności. Działania, które podejmujemy, nie są jednorazowym strzałem i wiążą nas na lata. Realne biuro, które tworzą realne osoby z regionu, które kojarzycie i znacie, nie mogą sobie pozwolić na oszukiwanie i niemoralne zagrywki w celu osiągnięcia korzyści. Osoby te są świadome bliskiego kontaktu, nie tylko w chwili zawierania umów, ale na długie lata współpracy. Wiemy, że nie wszystkich usatysfakcjonujemy, ale uczciwość i moralność jest inwestycją długoterminową. Wiemy, że cena, o którą się wszystko rozbija, jest ważnym kryterium wyboru, ale czy jedynym...?
Robiąc rzetelny bilans, dostrzegamy korzyści, o których nie powiedzą w reklamie, pominą przedstawiciele handlowi.
Tym artykułem pragniemy rozpocząć cykl działań, które mają na celu pobudzenie świadomości lokalnej. Działań, które nie tylko dotyczą usług naszego przedsiębiorstwa, ale całego regionu.

Konrad Wesołowski / 2019-03-25


ul. Długa 5
Nowa Dęba


15 846 39 99
15 846 00 00


FAX 15 846 00 18


biuro@hlg.com.pl
   HLG Sp. z o.o. © 2008-2019