DLA DOMU
DLA FIRMY
DLA SZKOŁY
MEDYNET
WBOK
A+ A+ A+
15 846 39 99
Logowanie do WBOK
MENU
Helionet Nowa Dęba,
rewolucja internetowa od 2002r.


HLG Sp. z o.o. bazuje na wiedzy i doświadczeniu zdobytym przy budowie i
obsłudze miejskiej sieci komputerowej Helionet. Jest liderem na lokalnym rynku.
AKTUALNOŚCI

Prawda o WiFi

Temat WiFi wielokrotnie powracał i chociaż jesteśmy operatorem, który dostarcza swoje usługi wyłącznie w technologii kablowej, to właśnie połączenia bezprzewodowe stanowią zdecydowanie największą część zgłoszeń serwisowych. Dlatego też zdecydowaliśmy się po raz kolejny przedstawić w czym jest problem i jak go rozwiązać lub ograniczyć.
więcej >


Zasady bezpieczeństwa

Drogi Kliencie!
W obliczu trwającego stanu epidemii w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COVID-2, zwracamy się ze szczególną prośbą o zachowanie wszelkich środków bezpieczeństwa i środków higienicznych w trakcie wykonania usługi montażu czy usługi naprawy.
więcej >


Środki bezpieczeństwa

Obecna sytuacji zmusza do wdrożenia nowych procedur, które poprawią bezpieczeństwo. Prosimy o wyrozumiałość, społeczną odpowiedzialność i przestrzeganie zasad oraz zdrowego rozsądku.
więcej >


Dwie nowe Taryfy

Mamy przyjemność poinformować Państwa, że do naszej oferty dla Klientów Indywidualnych dołączyły dwie całkiem nowe taryfy, które są odpowiedzią na faktyczne zapotrzebowanie Odbiorców.
więcej >


Zmiany w WiFi

Informujemy, że zmieniamy standardy konfiguracji sieci bezprzewodowej WiFi na routerach klienckich. Działanie ma na celu poprawę pasma i ogólnej wydajności połączeń bezprzewodowych.
więcej >


Informacja

Uprzejmie informujemy, że w związku epidemią wirusową, od dnia dzisiejszego do odwołania zamykamy siedzibę firmy dla osób odwiedzających. Nie będą przyjmowani interesanci. Wszelki kontakt za pośrednictwem środków porozumiewania na odległość: telefon, email, WBOK, poczta tradycyjna.
więcej >


Awaria Chmielów

Informujemy, że dziś (tj. 15.01) ok. godz. 16. w wyniku prac przy przejeździe kolejowym doszło do awarii głównej linii światłowodowej w miejscowości Chmielów. W wyniku awarii dostęp do usług został wstrzymany w Chmielowie (osiedle za torami, przy zakładzie karnym) oraz strefie ekonomicznej Tarnobrzeg/Chmielów. Również został wstrzymany dostęp do znacznej części kanałów telewizyjnych na obszarze całej sieci HLG. Przystąpiliśmy do prac naprawczych i staramy się usunąć awarię ja najszybciej. Bardzo prosimy nie zmieniać ustawień w odbiornikach. Po naprawie usługi powinny zostać przywrócone automatycznie.
więcej >


Informacja podatkowa

Szanowni Odbiorcy uprzejmie informujemy, że zgodnie ze zmianami podatkowymi, nasze przedsiębiorstwo jest wykazane na „Białej liście” podatników VAT. Ponadto, każdemu Klientowi usług telekomunikacyjnych został przypisany indywidualny, techniczny, wirtualny rachunek bankowy, który powiązany jest z rachunkiem głównym.
więcej >


Nowy układ kanałów w DVB-C

Uprzejmie informujemy, że w dniu 2 stycznia 2020 zmienimy układ kanałów w telewizji w standardzie DVB-C. Prosimy o ponowne przeskanowanie pasma na odbiornikach.
więcej >


Godziny otwarcia w Święta

W okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowy Rok nasze biuro i serwis będzie czynne w godzinach:
więcej >


Nowa Oferta na rok 2020

Mamy w przygotowaniu nową ofertę, którą zaprezentujemy już za kilka dni. Tym razem, zamiast kosmetycznych zmian, będzie znaczna ewolucja usług. Oferta jest pod hasłem: "Kiedy inni podnoszą ceny, my podnosimy prędkości".
więcej >


Nowa lista kanałów

Zgodnie ze wcześniejszymi sygnałami, uprzejmie informujemy, że od dnia 1 grudnia 2019 zmienia się lista kanałów w telewizji kablowej HLG.
więcej >


Awaria Os. Podlasek

Uprzejmie informujemy, że doszło do awarii linii obsługującej Osiedle Podlasek w Majdanie Królewskim. Mimo starań dyżurujących służb technicznych awarii nie udało się usunąć. Za utrudnienia przepraszamy mieszkańców.
więcej >


Prace serwisowe przy budowie Orlen

W związku z pracami przy realizacji budowy stacji paliw Orlen w Nowej Dębie informujemy, że mogą wystąpić przerwy w dostępie do usług dla południowych obszarów naszej infrastruktury.
więcej >


Problem z gryzoniami

Otrzymujemy coraz więcej zgłoszeń o uszkodzeniach kabli spowodowanych przez gryzonie. O ile przewody miedziane można w miarę łatwy sposób naprawić, to zazwyczaj uszkodzenia światłowodów wiążą się z jego wymianą.
więcej >


Modernizacja linii os. Podlasek

Uprzejmie informujemy, że w dniu 21 sierpnia wykonamy modernizację linii dostarczającej usługi na osiedle Podlasek w Majdanie Królewskim, co spowoduje przerwę w dostępie do usług. Prace planowane są w godzinach od 10 do 14. Za utrudnienia przepraszamy.
więcej >


Awaria kabla relacji Nowa Dęba - Rozalin

Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym, tj. 13.07.2019, w wyniku prac ziemnych, doszło do awarii kabla światłowodowego relacji Nowa Dęba - Rozalin.
więcej >


Budujesz Dom - Nie zapomnij o LAN

Od jakiegoś czasu wydaje się, że zabudowa jednorodzinna znacząco się ożywiła. Powstają nowe domy, które są spełnieniem marzeń wielu rodzin. Jak jednak nie popełnić starych błędów w nowym domu... Oto kilka rad.
więcej >


Koniec Promocji

Uprzejmie informujemy, że dobiegają końca specjalne warunki oferty w kilku lokalizacjach. Jeśli ktoś chce jeszcze skorzystać z promocji, to ma czas do końca miesiąca. Liczy się data zawarcia umowy.
więcej >


Awaria 8 maja 2019

Dziś około godziny 10:40 doszło do poważnej awarii, która była spowodowana przerwami w dostawie prądu elektrycznego w głównej serwerowni.
więcej >


Obsługa w Weekend Majowy 2019

Informujemy, że w nadchodzący weekend majowy, biuro będzie czynne 2. maja w godzinach 8-16. W dni 1,3,4,5 maja będzie prowadzony wyłącznie dyżur telefoniczny w godzinach 8-16.
więcej >


Zawiadomienie o zmianie cen UE i EOG

W związku z regulacjami rynku telekomunikacyjnego uprzejmie prosimy zapoznać się z treścią zawiadomienia.
więcej >


Lokalność to nasze DNA

Idea Lokalności przyświeca naszej firmie od początku działalności. Przynależność do lokalnej społeczności to nasz atut, który odróżnia od bezimiennych korporacji.
więcej >


Jaki Internet wybrać

To pytanie często pojawia się przy zawieraniu umów. Odpowiedź jest prosta: "Najlepszy". Pomijając fakt, że nasz, co jest oczywistą oczywistością, co właściwie to oznacza...
więcej >


Jaki Internet wybrać

To pytanie najczęściej pojawia się przy zawieraniu umów. Odpowiedź jest prosta: "Najlepszy". Pomijając fakt, że nasz, co jest oczywistą oczywistością, co właściwie to oznacza...
więcej >


Nowa numeracja 172288xxx

Informujemy, że została uruchomiona i rozgłoszona nowa numeracja telefonii stacjonarnej z zakresu: 17 228 80 00 - 17 228 89 99, z przeznaczeniem dla użytkowników z pow. kolbuszowskiego.
więcej >


Nasilone ataki DDoS

W ciągu ostatnich kilku dni zauważyliśmy zwiększoną ilość ataków DDoS. Procedury działają poprawnie, co jednak nie zmienia faktu, że atakowany host traci połączenie z Internetem.
więcej >


Jak podłączyć SmartTV

Zdecydowana większość nowych telewizorów wyposażona jest w zaawansowane funkcje, opartych na systemach popularnie nazywanych "SmartTV". Są to aplikacje rozbudowujące usługi dostępne w telewizorze.
więcej >


Zmiany w Telewizji

Od 1. stycznia 2019r. czekają nas nieznaczne zmiany w usłudze Telewizji Kablowej. Do nowej oferty wejdzie kilka ciekawych kanałów.
więcej >


Godziny pracy w Święta

W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia poniżej przedstawiamy godziny pracy biura i serwisu w dniach od 22.12.2018 do 01.01.2019.
więcej >


Życzenia Świąteczne

Życzenia radosnych Świąt Bożego Narodzenia, odpoczynku w rodzinnym gronie oraz dużo zdrowia, pasma sukcesów i gigabitów radości w nadchodzącym Nowym Roku przesyła Zespół HLG.
więcej >


Promocje się kończą

Pragniemy przypomnieć, że z dniem 31 grudnia 2018 roku kończą się specjalne warunki w kilku miejscowościach. Były to obszary inwestycyjne w 2018 roku. Od 1 stycznia 2019 będą obowiązywały standardowe warunki, które również są bardzo korzystne.
więcej >


Uruchomienie nowego routera

Od zeszłego tygodnia rozpoczęliśmy wdrożenie produkcyjne nowego routera. Po okresie testów, uruchamiamy kolejne obszary w nowych ustawieniach. Zmianie ulegnie adres publiczny, więc użytkownicy, którzy korzystają z tej opcji, proszeni są o aktualizacje ustawień.
więcej >


Prace przy ul. Podleśnej w Nowej Dębie

Uprzejmie informujemy, że w dniu 9 listopada 2018 będą prowadzone prace na linii światłowodowej przy ul. Podleśnej w Nowej Dębie. Efektem działań, na czas prac, zostanie odłączony Punkt Dystrybucyjny przy ul. Strażackiej. Za utrudnienia przepraszamy.
więcej >


Aktualizacja routera

Uprzejmie informujemy, że w ciągu najbliższych dni, w godzinach od 18 do 22 mogą wystąpić problemy z osiąganiem pełnych prędkości pobierania z Internetu. Wdrażamy nowe rozwiązanie, przez co główny router działa w trybie awaryjnym, co nie powinno wpłynąć na otwieranie stron internetowych, przeglądanie materiałów video, odbieranie poczty, gry on-line, połączenia komunikatorów. Prędkości materiałów wysyłanych pozostają w parametrach. Sytuacja występuje wyłącznie w taryfach umów dla Klientów Indywidualnych.
więcej >


Przyłącz za darmo!

Zaktualizowaliśmy specjalne warunki naszej oferty na obszary objęte promocją. Aby wprowadzić pewien porządek i dać możliwość wyboru, od dziś tj. od 1 października 2018 r. odbiorca ma możliwość wyboru:
- dotychczasowe warunki, czyli przyłącza za 49 zł, aktywacja 49 zł brutto i trzy pierwsze miesiące Internetu po 1,23 zł brutto
- nowe warunki "Podłączenie za darmo", przyłącz i aktywacja rabatowane są w 100%, a za usługi płacimy z chwilą uruchomienia.
Pozostałe warunki specjalnej oferty nie ulegają zmianie.
więcej >


Upgrade interfejsów

Od zeszłego roku prowadziły prace, których celem jest podwyższenie standardów na obszarze sieci w technologii FTTB, czyli mówiąc krótko na obszarze bloków w Nowej Dębie, gdzie zwiększamy przepustowość odbiorcy z 100 Mb/s do 1000 Mb/s (1 Gb/s).
więcej >


Prace serwisowe telewizji DVB-C

Informujemy, że rozpoczęliśmy nieplanowane prace serwisowe w obrębie Telewizji Kablowej DVB-C, które spowodują przerwy w dostępie do programów. Prace przewidujemy potrwają do godziny 15:00. Po tym okresie, dla sprawności usługi, prosimy ponownie przeskanować cały zakres kanałów TV. Za utrudnienia przepraszamy.
więcej >


Problem z numerem 158463999

Od poniedziałku (27.08) zauważyliśmy problem z dodzwonieniem się do naszego biura na numer 158463999 z telefonów sieci Play. Wyjaśniamy ten problem. Do tego czasu, jeżeli nie mogą się Państwo dodzwonić, prosimy wybierać nr 15 846 00 04.
więcej >


Ataki DDoS

Jak opisuje nam to Wikipedia: DDoS (ang. distributed denial of service, rozproszona odmowa usługi) – atak na system komputerowy lub usługę sieciową w celu uniemożliwienia działania poprzez zajęcie wszystkich wolnych zasobów, przeprowadzany równocześnie z wielu komputerów (np. zombie).
więcej >


Uszkodzona linia w Dąbrowicy

Informujemy, że w Dąbrowicy została uszkodzona napowietrzna linia światłowodowa, która zasila kilka gospodarstw domowych. Niestety doraźnie prace nie przyniosły skutku, a uszkodzenie jest poważniejsze, niż przypuszczaliśmy. Na początku przyszłego tygodnia przystąpimy do modernizacji całego odcinka, co spowoduje przerwy w dostępie do usług na większym obszarze. Za utrudnienia przepraszamy.
więcej >


Komunikaty i powiadomienia

Informujemy, że w dniu dzisiejszym został uruchomiony nowy moduł wspomagający zarządzenie siecią i obsługi Klientów, który odpowiada za komunikaty i powiadomienia.
więcej >


Telewizja po zmianach

Zakończyliśmy etap zmian w ustawieniach kanałów telewizji kablowej. Nowe ustawienia zostały przygotowane pod kątem obsługi i nawigacji po kanałach. Zmiany dotyczą usługi w technologii IPTV i DVB-C. Lista kanałów w technologii IPTV zostanie zaktualizowana po ponownym uruchomieniu Dekodera (należy wyłączyć na 10 sekund z prądu). Zmiany w technologii DVB-C wymuszają ponowne przeskanowanie całego pasma, co należy zrobić w ustawieniach odbiornika. W przygotowaniu jest jeszcze plik ustawiający kolejność kanałów dla DVB-C.
więcej >


Zmiany w Systemie Zarządzania Siecią

W dniu dzisiejszym przeszliśmy na nowy System Zarządzania Siecią. Prace były prowadzone w godzinach nocnych. Nie powinny mieć wpływu na działanie usług, jednak bardzo prosimy o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości, gdyż System jest w fazie testów i mogą się pojawić sytuacje, których nie mogliśmy przewidzieć w próbach laboratoryjnych.
więcej >


Polityka Prywatności

Drodzy Abonenci, z dniem 25 maja 2018r. wchodzi w życie rozporządzenie w sprawie ochrony danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane RODO.
więcej >


Problemy z połączeniem numeracji Hyperion

Od czwartku (17 maja) zaobserwowaliśmy problemy z realizacją połączeń przychodzących na numery z sieci Hyperion (dawniej MNI i Pilicka). Dzwoniąc na numer przeniesione od w/w operatora słychać sygnał zajętości.
więcej >


Zmiany w układzie programów TVK

Z dniem 1 czerwca 2018 ulegnie zmianie układ programów telewizyjnych. Dotyczy to zarówno telewizji kablowej w technologii DVB-C i IPTV. Zmiana będzie znacząca i jest podyktowana uporządkowaniem oferty programowej. W technologii IPTV nowy układ programów pobrany zostanie automatycznie po restarcie dekodera. W technologii DVB-C konieczne będzie pełne skanowanie pasma. Nowy układ programów podamy pod koniec maja.
więcej >


Prace serwisowe 14/15 marca 2018

Uprzejmie informujemy, że w nocy z 14. na 15. marca planujemy prace serwisowe, które mają na celu zwiększenie mocy obliczeniowej systemu. Prace spowodują przerwy w dostępie do niektórych usług, w tym do Internetu. Działania będą prowadzone w nocy, w godzinach od 2:00 do 5:00. Za utrudnienia przepraszamy.
więcej >


Nowy cennik połączeń międzynarodowych

Informujemy, że z dniem 1 kwietnia 2018 roku wprowadzamy nowe ceny na połączenia międzynarodowe. Prosimy o zapoznanie się z nowym cennikiem, który znajduje się na w dziale Telefon.
więcej >


Zmiana w sposobie powiadomień

Informujemy, że od lutego 2018 ulegnie zmianie sposób powiadomień o saldzie ujemnym na rachunkach Abonentów. Przygotowujemy system powiadomień SMS, który ma zastąpić działające do tej pory poprzez informację na stronie www.
więcej >


Indywidualne konta rozliczeniowe

Pragniemy przypomnieć, że od kilku lat funkcjonują indywidualne rachunki rozliczeniowe. Każdemu Abonentowi przypisany jest numer rachunku bankowego, na którego wpłaty rozliczane są automatycznie.
więcej >


WiFi to wygoda a nie wydajność

Interfejs bezprzewodowy WiFi jest to rozwiązanie bardzo wygodne. Nie potrzeba prowadzenia kabla, instalacji przełączników (switch'y) i uniwersalne (większość nowych urządzeń ma wbudowaną WiFi w standardzie). Ma wiele zalet i świetnie sprawdza się jako uzupełnienie domowej sieci informatycznej. Jego wydajność, mimo wieloletniego rozwoju, znacznie odbiega od połączenia kablowego.
więcej >


Telewizja - zmiany w ustawieniach

Od jakiegoś czasu wielu nadawców wprowadza zmiany w standardzie emisji. System MPEG-2 zostaje zastąpiony MPEG-4, a jakość emisji z SD na HD. W wielu przypadkach takie działania były poprzedzone równoczesnym nadawaniem w dwóch standardach. Obecnie emisja w jakości SD jest wyłączana, stąd czas na zmiany, które dotkną również naszych Użytkowników. Szczególnie odczują to Odbiorcy usługi telewizji kablowej w technologi DVB-C.
więcej >


Kamera z widokiem na Nową Dębę

Uruchomiliśmy nowy system transmisji obrazu z kamer. Wewnętrzne testy przeszedł poprawnie i nadszedł czas, aby udostępnić do kolejnych testów, bardziej wymagających - przez Użytkowników
więcej >


Specjalne warunki dla Chmielowa przedłużone

Informujemy, że do końca 2017 roku przedłużamy okres obowiązywania specjalnych warunków dla mieszkańców Chmielowa. Nie wszędzie dotarliśmy z nasza infrastrukturą, więc przedłużamy okres promocji tak, by nikt nie poczuł się pokrzywdzony.
więcej >


Uruchomienie węzła Krzątka/Jasionka

Informujemy, że został uruchomiony kolejny element infrastruktury, który swym zasięgiem obejmuje znaczną część obszaru Krzątka - Jasionka. W związku z tym rozpoczynamy wykonanie przyłączy. W pierwszej kolejności będą realizowane przyłącza z dostarczonej listy.
więcej >


Blokada stron hazardowych

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, od dnia 1 lipca 2017 roku zostały zablokowane adresy stron internetowych, wpisane do "Rejestru Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą" prowadzonego przez Ministerstwo Finansów.
Aktualny rejestr stron blokowanych znajduje się pod adresem: hazard.mf.gov.pl
więcej >


Indywidualne rachunki bankowe

Od kilku lat uruchomiony jest automatyczny system rozliczeniowy. Każdy z naszych Abonentów ma przypisany indywidualny rachunek bankowy, który powiązany jest z kontem rozliczeniowym. Wpłaty dokonywane na indywidualny rachunek rozliczane są automatycznie, co:
- przyspiesza rozliczenie,
- unika błędów w doborze nadawcy,
- ułatwia opis wpłaty
więcej >


Prace na węźle przy ul. Konopnickiej

Przygotowujemy się do rozbudowy infrastruktury przyległej do ulic Konopnickiej i Kolejowej w Nowej Dębie. Działania będą głównie polegały na zwiększeniu pojemności punktów dystrybucyjnych tak, aby mogły obsłużyć wszystkie bieżące punkty adresowe i obszary, w których mogą powstać kolejne.
więcej >


Prace na centrali

W dniu 11 lipca 2017 planujemy dalsze prace przy migracji usług, związane z uruchomieniem nowej centrali. Z tego powodu mogą się pojawić trudności w dostępie do usług telefonii stacjonarnej. Będziemy się starać, aby ewentualne przerwy były możliwie krótkie. Za utrudnienie przepraszamy.
więcej >


Problem z numerem 158463999

Od piątku zaobserwowaliśmy problem z połączeniami przychodzącymi na nasz główny numer - 158463999. Problem dotyczy głównie połączeń z numerów komórkowych. Po weryfikacji na naszych zasobach, nie znajdując przyczyny, sprawę skierowaliśmy do obsługi połączeń międzyoperatorskich. Póki co czekamy na rozwiązanie problemu. CO ciekawe, gdy dzwonicie Państwo na numer i w słuchawce słyszycie "Nie ma takiego numeru", wystarczy poczekać 6-7 sygnałów i połączenie zostanie zrealizowane. Informujemy jednocześnie, że pozostałe numery działają bez problemu i przypadku trudności z połączeniem, można dzwonić na numer 15 846 00 00.
więcej >


Pierwsze podłączenia w Majdanie

To już nie jest tylko plotka, że rozpoczęliśmy inwestycję w Majdanie Królewskim. Mimo wielu trudności, plan na ten rok realizujemy, a jednym z jego założeń było uruchomienie usług światłowodowych u najbliższych sąsiadów. Pierwsze przyłącza na nowowybudowanej infrastrukturze zostały zrealizowane i następne czekają już w kolejce. Naszą najlepszą reklamą jest zadowolony Klient, który obiektywnie poleci nasze usługi swoim najbliższym.
więcej >


Zmiany na centrali

Rozwój usług, wymusił pewne zmiany techniczne na naszej centrali. Pod słowem "pewne" kryje się uruchomienie nowej centrali od podstaw. Czynimy to już od pewnego czasu i doszliśmy do etapu, gdy wszystkie usługi zostaną przeniesione na nowe rozwiązanie.
więcej >


Nowa strona

Mamy zaszczyt przedstawić Państwu naszą stronę w nowej odsłonie. Zawsze cenimy proste rozwiązania i takie założenie miała poprzednia strona, jednak trzeba od czasu do czasu tchnąć nowego ducha. Postawiliśmy na kompletną zmianę, budowę od podstaw. W dalszym ciągu za główny cel postawiliśmy sobie czytelność i skupienie się na głównych gałęziach naszej działalności. Sami oceńcie rezultaty.
więcej >





ul. Długa 5
Nowa Dęba


15 846 39 99
15 846 00 00


FAX 15 846 00 18


biuro@hlg.com.pl
   HLG Sp. z o.o. © 2008-2019