DVB-C to standard usługi cyfrowej telewizji kablowej, świadczonej na obszarze kilku budynków wielorodzinnych w Nowej Dębie. Na pozostałym obszarze, a zwłaszcza w domkach jednorodzinnych telewizję świadczymy w standardzie IPTV. Do zmian przygotowywaliśmy się od dłuższego czasu, co było też związane z przeniesieniem usług do nowego budynku.
Uruchomiliśmy całkiem nowy system kablowej telewizji cyfrowej, oparty na zaawansowanej stacji czołowej, która ma znacznie większe możliwości i czego namacalnym efektem jest uruchomienie dodatkowych funkcji, jakie daje technologia DVB-C (ang. Digital Video Broadcasting – Cable) – standard systemu telewizji cyfrowej DVB, przeznaczony do stosowania w sieciach kablowych. W odróżnieniu od telewizji naziemnej DVB-T, posiada znacznie większy bitrate na poszczególnych kanałach, co z kolei umożliwia uruchomienie większej liczby kanałów, na każdym multipleksie. Więcej o technologiach można sobie poczytać w Internecie.
Dużo zamieszania zrobiło się w ostatnim czasie ze zmianami w odbiorze telewizji. Nałożenie się wielu informacji, spowodowało wręcz dezinformację. Aby nie brnąć dalej w kierunku parametrów technicznych i sloganów reklamowych, poniżej w kilku punktach przedstawimy sytuację po zmianach. Jeśli zawarłeś z nami umowę, w ramach telewizji DVB-C (usługa w bloku na kablu koncentrycznym) i telewizja przestała dziś działać:
- musisz ponownie przeskanować pasmo i tyle. Po zakończeniu, powinno znaleźć 103 kanały.
- jak przeskanować pasmo, znajdziesz w instrukcji odbiornika. Zazwyczaj robi się to w ustawieniach i proces przebiega automatycznie.
- nie trzeba zmieniać telewizora lub kupować nowego dekodera
- nie trzeba czekać na serwisanta, chociaż nasi pracownicy służą pomocą
- pojawią się nowe funkcje, jak przewodnik po programach, na niemal wszystkich kanałach
- zaktualizuje się lista kanałów wg obecnego stanu (103 kanały)
Jeśli masz problemy z odszukaniem kanałów na nowej platformie, skontaktuj się Biurem Obsługi Klienta. Pracownicy działu serwisowego postarają się pomóc w dotarciu do funkcji automatycznego skanowania. Nie planujemy wyjazdów serwisowych, gdyż wierzymy, że dacie Państwo radę samodzielnie zaktualizować ustawienia. To nic trudnego.