Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że z dniem 10 listopada 2024 roku nastąpi zmiana warunków Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Niniejsza modyfikacja Umowy wynika z konieczności dostosowania postanowień umownych do nowych przepisów prawa, tj. przepisów ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej.
Wprowadzone zmiany nie mają wpływu na wysokość abonamentów i parametrów świadczonych usług.
Wypełniając obowiązek ustawowy określony w przepisach ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. (Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Komunikacji Elektronicznej) wskazujemy, iż w treści umowy wprowadzone zostały następujące zmiany:
o Zmieniono treść postanowień §5 Umowy, które będą brzmieć następująco:
- Z zastrzeżeniem poniższych postanowień niniejszej Umowy lub wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów
prawa, jej zmiana następuje na mocy aneksu zawartego przez Strony, w formie pisemnej, elektronicznej, telefonicznie, za
pośrednictwem WBOK lub za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie www Dostawcy usług. - Dostawca Usług może dokonać jednostronnej zmiany warunków umowy określonych w Umowie, Regulaminie Świadczenia
Usług i w Cenniku, w przypadku, gdy:
a) konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w szczególności ze zmiany stawek
podatku od towarów i usług lub z decyzji Prezesa UKE;
b) proponowane zmiany są wyłącznie na korzyść Abonentów, w tym powodują obniżenie cen usług komunikacji elektronicznej
lub dodanie nowej usługi lub zmiany mają charakter wyłącznie administracyjny i nie pociągają za sobą negatywnych
skutków dla Abonentów.
W takim przypadku, Dostawca Usług, podaje do publicznej wiadomości przez publikację na swojej stronie internetowej
treść proponowanych zmian, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może
być krótszy, jeżeli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian, następuje z
wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa UKE, przy czym
termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia w życie tych zmian. Bezzwłocznie po publikacji,
Dostawca usług doręcza na trwałym nośniku Abonentowi podane do publicznej wiadomości o zmianie umowy oraz
informuje na trwałym nośniku Abonenta o uprawnieniu do wypowiedzenia umowy oraz obowiązku zwrotu ulg wskazanych
w Umowie. W takim przypadku Abonent jest zobowiązany do zwrotu ulg wskazanych w Umowie. - Dostawca Usług może dokonać jednostronnej zmiany warunków umowy, określonych w Umowie, Regulaminie Świadczenia
Usług i w Cenniku, zawartej na czas określony z powodu zaistnienia innych obiektywnych okoliczności, na które Dostawca
Usług komunikacji elektronicznej nie ma wpływu i których nie mógł przewidzieć. W takim przypadku Dostawca usług
doręcza Abonentowi będącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej treść każdej
proponowanej zmiany na trwałym nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej zawarta została umowa, chyba że
Abonent złożył żądanie określone w ust. 7
a) doręcza na piśmie Abonentowi niebędącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej, elektronicznej lub
dokumentowej, który udostępnił adres korespondencyjny, na ten adres, treść każdej proponowanej zmiany, chyba że
Abonent złożył żądanie określone w ust. 7
b) podaje do publicznej wiadomości przez publikację na swojej stronie internetowej treść każdej proponowanej zmiany
c) informuje o prawie do wypowiedzenia umowy bez obowiązku zwrotu ulg, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed
wprowadzeniem tych zmian w życie. W takim wypadku Abonent nie jest zobowiązany do zwrotu ulg wskazanych w §2 ust.
1 Umowy. - W przypadku umów zawartych na czas nieokreślony, Dostawcy usług przysługuje prawo do dokonania zmiany warunków
Umowy, Regulaminu lub Cennika, w następujących przypadkach:
a) zmiany treści przepisów bądź zmiany interpretacji przepisów w brzmieniu dotychczasowym, dokonywanej przez sądy
powszechne lub organy administracji publicznej, o ile przepisy te mają wpływ na warunki świadczenia Usług przez
Dostawcę usług;
b) zmiany warunków świadczenia Usług przez Dostawcę usług w wyniku wydania przez właściwy organ regulacyjny (w tym
Prezesa UKE lub Prezesa UOKiK), sąd lub inny uprawniony podmiot aktu władczego nakładającego na Dostawcę usług lub
inny podmiot nowe obowiązki w zakresie świadczenia Usług – przy czym Dostawca usług może zmienić warunki Umowy
wyłącznie w zakresie określonym tymi aktami władczymi;
c) usunięcia z oferty Usług dodatkowych lub funkcjonalności związanych z Usługą, z uwagi na:
- wprowadzenie Usług dodatkowych lub funkcjonalności związanych z Usługą w ramach testowania zainteresowania tymi
usługami lub funkcjonalnościami, przez określony w Umowie Abonenckiej okres, - obiektywny brak zainteresowania Usługami dodatkowymi lub funkcjonalnościami związanymi z Usługą, przez grupę
mniejszą niż 3% Abonentów z bazy Abonentów Dostawcy usług – z zastrzeżeniem, że ani usługa dodatkowa ani
funkcjonalność związana z Usługą nie stanowi głównego elementu Usługi i mają one charakter wyłącznie uzupełniający, - zmianę technologii lub jej wycofanie z rynku, w sposób uniemożliwiający dalsze świadczenie Usługi;
d) rozszerzenia przez Dostawcę usług zakresu, zawartości lub funkcjonalności świadczonych Usług, dokonanych w
szczególności w związku z oceną poziomu zainteresowania Abonentów Usługami, opłacalności świadczenia Usług lub
dostępności technologii, poziomu ochrony prywatności lub danych Abonenta;
e) uzasadnionej technicznie lub uzasadnionej na podstawie przeprowadzonej oceny ryzyka zmiany sposobów zarządzania
Siecią lub organizacji ruchu w Sieci;
f) wzrostu kosztów prowadzenia działalności telekomunikacyjnej przez Dostawcę usług lub zmiany cen rynkowych usług
telekomunikacyjnych, których wzrost nastąpił niezależnie od Dostawcy usług i oraz których Dostawca usług nie mógł
przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, w szczególności wynikających z: - wzrostu obciążeń publicznoprawnych,
- wzrostu kursu walut,
- wzrostu opłat za zajęcie pasa drogowego,
- nałożenie na Dostawcę nowych obowiązków, zwiększających koszt świadczonej usługi,
- wzrostu cen oprogramowania wykorzystywanego do świadczenia Usług,
- wzrostu opłat licencyjnych z tytułu świadczenia Usług telewizji,
- wzrostu płacy minimalnej,
- wzrostu cen za prąd lub gaz;
g) wystąpienia siły wyższej, uniemożliwiającej Dostawcy usług świadczenie Usług na dotychczasowych warunkach;
h) w ramach Usługi telewizji – jednostronnej zmiany przez podmioty zajmujące się oferowaniem kanałów dla Dostawcy usług
oferty Pro gramów, w szczególności poprzez zastępowanie lub usuwanie Programów w ramach pakietu. W takim
przypadku Dostawca usług doręcza Abonentowi będącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej, elektronicznej lub
dokumentowej treść każdej proponowanej zmiany na trwałym nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej zawarta
została umowa, chyba że Abonent złożył żądanie określone w ust. 7;
i) doręcza na piśmie Abonentowi niebędącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej, elektronicznej lub
dokumentowej, który udostępnił adres korespondencyjny, na ten adres, treść każdej proponowanej zmiany, chyba że
Abonent złożył żądanie określone w ust. 7;
j) podaje do publicznej wiadomości przez publikację na swojej stronie internetowej treść każdej proponowanej zmiany;
k) informuje o prawie do wypowiedzenia umowy;
z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
- W przypadku umów zawartych zarówno na czas określony, jak i na czas nieokreślony, Dostawcy usług przysługuje prawo
do zmiany warunków Umowy, Regulaminu lub Cennika polegające na jednostronnej zmianie cen świadczonych Usług,
która to może być dokonana wyłącznie nie częściej niż raz w roku kalendarzowym i o nie więcej, niż wskaźnik inflacji
publikowany przez Główny Urząd Statystyczny powiększony o 3 punkty procentowe, przy czym jednocześnie kwota
podwyżki nie może przekroczyć 15% wysokości dotychczas uiszczanych przez Abonenta opłat miesięcznych netto. Cena za
Usługi może zostać zmieniona po opublikowaniu wskaźników inflacji przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, nie
później niż do końca roku kalendarzowego, w którym wskaźnik został opublikowany. Jeżeli w ciągu roku od dokonania
takiej podwyżki wskaźnik cen towarów i usług wykaże spadek (deflacja), Dostawca usług obligatoryjnie dokona obniżki cen
Usług ze skutkiem przypadającym na miesiąc następujący po opublikowaniu wskaźników deflacji przez Prezesa Głównego
Urzędu Statystycznego. Obniżka cen Usług nie wymaga zgody Abonenta, a jej wartość zawsze odpowiada wartości obniżki
wynikającej ze wskaźnika cen towarów i usług publikowanego przez Główny Urząd Statystyczny. - Abonent, najpóźniej w dniu wejścia w życie zmiany treści Umowy, Regulaminu lub Cennika, wskazanym w powiadomieniu,
o którym mowa w ust. 2, 3 i 4, może złożyć Dostawcy Usług na trwałym nośniku oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy z
powodu braku akceptacji tych zmian. Brak oświadczenia Abonenta w powyższym terminie oznacza akceptację zmian. W
przypadku złożenia przez Abonenta oświadczenia o braku akceptacji zmian Umowy, Cennika lub Regulaminu w trybie z ust.
2, 3 i 4. - Umowa ulega rozwiązaniu w dniu wprowadzenia zmian Cennika, Umowy lub Regulaminu. Abonent może żądać
doręczania treści o której mowa w ust. 3 i 4 zmiany w formie innej niż pisemna lub w formie odpowiadającej formie
zawartej umowy, wskazując w tym celu adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres elektroniczny
innego środka komunikacji elektronicznej, o ile Dostawca Usług komunikacji elektronicznej umożliwia korzystanie z innego
środka komunikacji elektronicznej. - Dostawca Usług niezwłocznie informuje Abonenta o zmianie swoich danych identyfikujących lub kontaktowych na trwałym
nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej została zawarta umowa, chyba że abonent złożył żądanie otrzymywania
tych informacji na piśmie na wskazany adres korespondencyjny lub drogą elektroniczną na wskazany przez abonenta adres
poczty elektronicznej lub adres elektroniczny innego środka komunikacji elektronicznej. Informacja o powyższych zmianach
nie stanowi zmiany warunków umowy Abonent może dokonać zmian warunków niniejszej Umowy w zakresie
świadczonych usług ze wskazaniem opłat składających się na opłatę abonamentową w zakresie: okresu, na jaki umowa
została zawarta, pakietu taryfowego, sposób składania zamówienia na Pakiety Taryfowe oraz Usługi Dodatkowe sposobu
dokonywania płatności, w trakcie trwania Umowy: w formie pisemnej, osobiście w siedzibie Dostawcy, poprzez BOK, za
pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie, za pośrednictwem WBOK lub przy użyciu
poczty elektronicznej. - Każdej ze stron przysługuje prawo do rozwiązania Umowy z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia,
skutecznego na koniec okresu rozliczeniowego następującego po okresie rozliczeniowym, w którym złożono oświadczenie o
wypowiedzeniu, przy czym Dostawcy usług przysługuje prawo do rozwiązania Umowy tylko z ważnych przyczyn.
Rozwiązanie zawartej na czas określony Umowy przez Abonenta nie pozbawia Dostawcy usług prawa do domagania się
zwrotu ulg zgodnie z § 3. Abonentowi przysługuje ponadto prawo do rozwiązania Umowy w zakresie jednej bądź
niektórych z usług świadczonych na podstawie Umowy. W takim wypadku Umowa będzie wykonywana nadal w zakresie
usług, co do których wypowiedzenia nie złożono, a zastosowanie znajdzie § 3. - Każdej ze Stron przysługuje prawo do rozwiązania Umowy z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia, złożonego
na piśmie osobiście w BOK Dostawcy usług lub wysłanego pocztą, listem poleconym na adres Strony podany w Umowie, a
jeżeli Umowa została zawarta za pomocą formularza lub poczty e-mail, także poprzez wysłanie oświadczenia o
wypowiedzeniu za pomocą formularza lub poczty e-mail na adres wskazany na stronie internetowej Dostawcy usług albo
przez Abonenta w Umowie. - W przypadku złożenia przez Abonenta oświadczenia o wypowiedzeniu za pomocą formularza lub poczty e-mail, Dostawca
usług nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego od chwili jego otrzymania zawiadamia Abonenta o jego otrzymaniu
poprzez:
a) wysłanie wiadomości SMS – jeśli numer do kontaktu wskazany przez Abonenta jest numerem telefonii mobilnej
b) wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez Abonenta – jeżeli numer do kontaktu wskazany w Umowie
jest numerem telefonii stacjonarne. - W przypadku złożenia przez Abonenta oświadczenia w formie dokumentowej, w terminie 14 dni od dnia złożenia
oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy Dostawca usług potwierdza na trwałym nośniku jego przyjęcie – w formie nośnika
PDF, przesłanego na adres e-mail wskazany w Umowie lub na adres korespondencyjny wskazany w Umowie, jeśli Abonent
nie wskazał adresu e-mail. - Dostawca usług może zawiesić świadczenie usług Abonentowi, albo rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym,
jeżeli Abonent, pomimo wezwania do zapłaty lub odpowiednio do zaniechania naruszania:
a) opóźnia się z zapłatą całości lub części opłaty instalacyjnej, aktywacyjnej, abonamentowej za jakąkolwiek z usług lub
ewentualnie innej opłaty przewidzianej Umową lub jej załącznikami (zwłaszcza w Cenniku), o co najmniej 14 dni od
terminu płatności,
b) używa udostępnionego mu przez Dostawcę usług Sprzętu lub korzysta z usług niezgodnie z Umową lub jej załącznikami, w
szczególności naraża na zniszczenie ten Sprzęt lub udostępnia go osobom trzecim lub dokonuje samowolnej przeróbki
Sprzętu lub zakończenia Sieci,
c) narusza bezpieczeństwo lub integralność Sieci i Usług, zwłaszcza używa jakichkolwiek urządzeń lub technik, powodujących
nadużycie w komunikacji elektronicznej lub zakłócających prawidłowe funkcjonowanie sieci telekomunikacyjnej Dostawcy
usług albo wykonuje
jakiekolwiek czynności zakłócające prawidłowe funkcjonowanie sieci telekomunikacyjnej Dostawcy usług i świadczonych
przez niego Usług,
d) korzysta z usług niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
e) udostępnił usługi poza Lokal bez pisemnej zgody Dostawcy usług,
f) uniemożliwia przedstawicielom Dostawcy usług wymianę lub naprawę Sprzęty bądź zakończenia sieci, jak również
usunięcia Usterki lub Awarii,
g) utraci Tytuł prawny do Lokalu lub cofnięta bądź odwołana zostanie zgoda na świadczenie Usług w Lokalu osoby, która taki
tytuł posiada,
h) w inny, rażący sposób narusza postanowienia Umowy lub/i jej załączników, w szczególności Regulaminu. - Dostawcy usług przysługuje prawo rozwiązania Umowy bez wypowiedzenia, jeżeli Abonent:
a) generuje Sztuczny Ruch,
b) udostępnia usługi Dostawcy usług innym osobom w celu uzyskania korzyści majątkowych bez zgody Dostawcy usług,
c) podaje nieprawdziwe lub błędne dane lub posługuje się podrobionymi lub przerobionymi dokumentami,
d) nie reguluje terminowo należności wobec Dostawcy usług,
e) działa w sposób powodujący zakłócenia pracy infrastruktury telekomunikacyjnej lub zakłócenia pracy urządzeń
podłączonych do Sieci,
f) korzysta z Usług, Sprzętu lub Karty SIM w sposób niezgodny z obowiązującym prawem, w szczególności z naruszeniem
praw osób trzecich, z dobrymi obyczajami lub praktykami handlowymi,
g) posługuje się Kartą SIM z wykorzystaniem Sprzętu nieposiadającego dokumentu lub znaku stwierdzającego zgodność tego
urządzenia z obowiązującymi przepisami prawa lub kradzionego,
h) rozpowszechnia informacje w sposób, który jest powszechnie uznany za uciążliwy (SPAM),
i) wysyła w sposób masowy treści marketingowe,
j) wobec Abonenta zostało wszczęte postępowanie egzekucyjne lub likwidacyjne,
k) dopuszcza się Smishingu,
l) dopuszcza się CLI Spoofingu
m) stosuje nazwy i ich skróty zastrzeżone dla podmiotów publicznych jako nadpis wiadomości pochodzącej od tego podmiotu
publiczne- go oraz warianty tych nazw i skrótów, mogące wprowadzać odbiorcę w błąd co do pochodzenia wiadomości od
podmiotu publicznego,
n) dokonuje nieuprawnionej zmiany informacji adresowej. - Ponowna aktywacja usług zawieszonych następuje po ustaniu przyczyn zawieszenia.
- Zawieszenie świadczenia usług telefonii w przypadkach określonych powyżej może odbyć się również w taki sposób, aby
nie powodowało to zwiększenia zadłużenia Abonenta tzn. Abonent będzie mógł korzystać z usług telefonii wyłącznie w
zakresie rozmów przychodzących oraz z bezpłatnych rozmów wychodzących do numerów alarmowych. - Zmiany w zawartości zamówionych przez Abonenta pakietów w zakresie Programów i/lub Świadczeń Gwarantowanych
(wycofanie, zamiana programów TV itp.) traktowane będą jak zmiana treści Umowy, wymagająca przeprowadzenia
procedur opisanych powyżej. - Jeżeli umowa została zawarta poza lokalem Dostawcy usług lub na odległość, w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.), Abonentowi będącemu konsumentem przysługuje prawo
odstąpienia od Umowy oraz zmienionych warunków Umowy, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia zawarcia
Umowy lub aneksu do Umowy, poprzez złożenia stosownego oświadczenia. - W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia przez Abonenta, o którym mowa powyżej, Dostawca usług obowiązany jest
do zwrotu wszelkich otrzymanych od Abonenta płatności niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Jednakże jest on uprawniony do wstrzymania się ze zwrotem dokonanych
płatności, w przypadku, kiedy Abonent zobowiązany jest do zwrotu udostępnionego Sprzętu i zapłaty za wykonane usługi. - Zwrot płatności nastąpi przy wykorzystaniu tych samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Abonenta, chyba że
Abonent złoży wniosek o dokonanie płatności w inny sposób, o ile nie będzie się to wiązało dla Abonenta z dodatkowymi
kosztami. - W przypadku rozpoczęcia świadczenia Usług, wykonania instalacji, bądź aktywacji Usług przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy, Abonent obowiązany jest do zapłaty za wykonane Usługi do chwili odstąpienia od umowy, w tym
opłaty za instalację, wskazanej w Cenniku. Wysokość opłaty jest ustalana proporcjonalnie do czasu świadczenia Usługi. - Wszelkie oświadczenia składane przez Strony w formie niedokumentowej, w szczególności telefonicznie, za pośrednictwem
wiadomości mailowych lub innych środków porozumiewania się na odległość (WBOK), Mogą być przekazywane przez
Dostawcę usług w formacie PDF (lub innym, pozwalającym na odtworzenie przesłanych wzorców i informacji w
niezmienionej postaci, w każdym czasie) na wskazany przez Abonenta adres poczty elektronicznej bądź udostępniane i
przekazywane w BOK . - Dostawca Usług uprawniony jest w szczególności do ograniczenia, zawieszenia świadczonych usług, gdy Abonent zalega z
zapłatą choćby części Abonamentu lub jakiejkolwiek innej opłaty należnej Dostawcy Usług. Ograniczenie świadczenia
usług, następuje po powiadomieniu o zamiarze ograniczenia świadczenia tej usługi, jeżeli Abonent nie zapłaci zaległych
należności w terminie 7 dni od dnia doręczenia powiadomienia. Po bezskutecznym upływie tego terminu Dostawca Usług
ograniczy Abonentowi świadczone usługi, chyba że jest to technicznie niewykonalne lub ekonomicznie niezasadne. - Jeżeli po upływie 7 dni od dnia ograniczenia albo wystąpienia przyczyny braku możliwości ograniczenia świadczenia usługi,
Abonent nie zapłacił zaległych należności, Dostawca Usług niezwłocznie powiadamia tego Abonenta o zamiarze
zawieszenia świadczenia tej usługi. Jeżeli w terminie 3 dni od dnia doręczenia powiadomienia o zamiarze zawieszenia
świadczenia usług, Abonent nie zapłaci zaległych należności, Dostawca Usług telekomunikacyjnych może zawiesić
świadczenie usługi. W przypadku złożenia reklamacji dotyczącej wysokości należności z tytułu świadczenia usługi,
zawieszenie świadczenia usługi nie może nastąpić wcześniej niż po upływie 21 dni od dnia wyczerpania drogi
postępowania reklamacyjnego pod warunkiem zapłaty bezspornych należności. W przypadku zapłaty należności przez
Abonenta, Dostawca usług wznawia świadczenie usługi niezwłocznie w terminie do 3 dni od dnia zapłaty zaległych
należności z tytułu świadczenia usługi. - Jeżeli w terminie 7 dni od dnia zawieszenia świadczenia usługi telekomunikacyjnej nie ustały przyczyny jej zawieszenia,
Dostawca Usług telekomunikacyjnych powiadamia Abonenta o zamiarze wypowiedzenia umowy z winy Abonenta po
upływie 7 dni od dnia doręczenia tego powiadomienia, w przypadku gdy Abonent nie zapłaci zaległych należności.
Powiadomienie doręcza się na trwałym nośniku na wskazany przez Abonenta do kontaktu adres korespondencyjny, adres
poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej, jeżeli Dostawca Usług umożliwia korzystanie z
innego środka komunikacji elektronicznej. - Jeżeli Abonent uporczywie opóźnia się z zapłatą za świadczoną usługę, Dostawca Usług telekomunikacyjnych powiadamia
tego Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia tej usługi. Jeżeli Abonent nie zapłaci zaległych należności w terminie
14 dni od dnia doręczenia powiadomienia o zamiarze zawieszenia świadczenia tej usługi, Dostawca Usług
telekomunikacyjnych może zawiesić świadczenie tej usługi. - W przypadku umów powiązanych występowania znaczących, stałych lub częstych, rozbieżności między rzeczywistym
wykonaniem usług telekomunikacyjnych, z wyłączeniem usługi dostępu do internetu, a warunkami określonymi w umowie,
konsument po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego może, poza uprawnieniem do dochodzenia roszczenia z
nienależytego wykonania umowy, wypowiedzieć umowę z winy Dostawcy usług. Dostawcy Usług w takim przypadku nie
przysługuje roszczenie o zwrot ulg wskazanych w Umowie.
oDodano postanowienia §51
do Umowy o następującej treści: - Abonent w przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi,
chyba że nie jest to technicznie wykonalne. - Nowy dostawca usługi dostępu do internetu rozpoczyna świadczenie tej usługi w uzgodnionym z Abonentem terminie
określonym w umowie o świadczenie usług komunikacji elektronicznej. - Abonent, żądając zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu może wypowiedzieć umowę z dotychczasowym Dostawcą
Usługi dostępu do Internetu, bez zachowania terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim
przypadku Abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług w wysokości nieprzekraczającej
opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy
powiększonej o obowiązek zwrotu przyznanych ulg. - W przypadku skorzystania przez Abonenta z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, Abonent określa tryb zmiany dostawcy
usługi:
a. z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z dotychczasowym dostawcą usługi;
b. bez zachowania okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z dotychczasowym dostawcą usługi dostępu do internetu, ze
wskazaniem konkretnego terminu przeniesienia;
c. na koniec okresu obowiązywania umowy wymaganego do skorzystania z warunków promocyjnych wynikającego z umowy z
dotychczasowym dostawcą usługi dostępu do internetu. - Wypowiedzenie umowy z dotychczasowym dostawcą usługi dostępu do internetu staje się skuteczne z chwilą rozpoczęcia
świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi dostępu do internetu. - Nowy Dostawca Usługi dostępu do internetu potwierdza Abonentowi niezwłocznie rozpoczęcie świadczenia usługi na trwałym
nośniku. - W przypadku gdy rozpoczęcie świadczenia usług przez nowego dostawcę usługi dostępu do internetu nie nastąpiło w terminie,
o którym mowa w ust. 2, dotychczasowy Dostawca Usługi dostępu do internetu kontynuuje świadczenie usługi na
dotychczasowych warunkach do czasu rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi dostępu do internetu. - Jeżeli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi dostępu do internetu nie nastąpiło w terminie 30 dni od
terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej;
a. wypowiedzenie umowy z dotychczasowym dostawcą usługi dostępu do internetu ze względu na brak przeciwnego
oświadczenia Abonenta staje się bezskuteczne,
b. umowę z nowym dostawcą usługi dostępu do internetu uważa się za niezawartą – o czym dotychczasowy Dostawca Usługi
informuje Abonenta. - Jeżeli nie doszło do zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu w terminie, o którym mowa w ust. 2, Abonentowi
przysługuje jednorazowe odszkodowanie od nowego dostawcy usługi za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia w wysokości 1/4
sumy opłat miesięcznych za usługi komunikacji elektronicznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów
rozliczeniowych, chyba że opóźnienie nie przekroczyło 1 dnia roboczego lub brak możliwości realizacji zmiany dostawcy usługi
dostępu do internetu nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu, o którym mowa w art. 321 ustawy Prawo Komunikacji
Elektronicznej. - W przypadku, o którym mowa w ust. 9, kwotę odszkodowania oblicza się na podstawie liczby rozpoczętych dni, które upłynęły
od terminu, o którym mowa w ust. 2, do dnia rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi dostępu do
internetu lub upływu terminu, o którym mowa w ust. 8
Zmieniono treść Regulaminu:
o Dodano postanowienie §16 ust. 4 pkt h Regulaminu, o następującej treści:
sposób udzielenia odpowiedzi na reklamację;
o Odwołania do ustawy Prawo telekomunikacyjne zostały zastąpione odwołaniami do ustawy Prawo
komunikacji elektronicznej.
Jednocześnie wskazujemy, iż zgodnie z art. 80 ust. 6 ustaw dnia 12 lipca 2024 r.
Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo komunikacji elektronicznej w przypadku braku akceptacji proponowanych zmian
przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy, przy czym konieczny będzie w takim przypadku zwrot przyznanej
Państwu ulgi. Powyższe uprawnienie mogą Państwo zrealizować do dnia wejścia w życie ww. zmian, tj. do dnia 12 listopada
2024r. poprzez przesłanie na adres Dostawcy oświadczenia o wypowiedzeniu umowy.
Załączniki:
1) Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych obowiązująca od dnia 12 listopada 2024r.
2) Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych obowiązujący od dnia 12 listopada 2024r.