Po dostosowaniu procedur do nowych zapisów ustawy PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), które zostało wprowadzone 10 listopada, uległy zmianie zasady wykonywania przyłączy oraz podłączania i aktywacji usług. Jak zawsze staraliśmy się być możliwie transparentni w przygotowaniu dokumentów i procedur, które zostały dopasowane nowych przepisów. W myśl prostych, uczciwych i przejrzystych zasad, które towarzyszą nam od lat, jesteśmy przygotowani do świadczenia Wam usług na najwyższym poziomie.
Co się zmieniło?
Przede wszystkim dokumenty, ich zakres, treść, układ i kolejność tworzenia. Ma być lepiej, bardziej czytelnie, z uwzględnieniem składowych poszczególnych usług. Abonent ma mieć możliwość wcześniejszego zapoznania się z dokładnymi składowymi późniejszej umowy.
Jak to wygląda w praktyce?
Na samym początku należy podzielić zmiany na trzy grupy umów: dla obecnych abonentów, dla nowych abonentów w budynkach wielorodzinnych i dla nowych abonentów w budynkach jednorodzinnych. W tym miejscu również należy zaznaczyć, że główne zmiany dotyczą abonentów, którzy są konsumentami i to również zostało doprecyzowane, kto i na jakich zasadach nim jest. Osoby fizyczne z automatu są konsumentami, ale do zasad konsumenckich mogą dołączyć niewielkie działalności gospodarcze i inne podmioty określone w przepisach.
Dla obecnych abonentów:
Odnowienie lub przedłużenie umowy odbywa się na nowych zasadach. Oczywiście staramy się utrzymać korzystne dla Was warunki, czyli: zwiększone prędkości do obecnie oferowanych oraz dodatkowe korzyści w cenie abonamentu. Cenimy to, że jesteście z nami od lat i na pewno zostanie to uwzględnione przy odnowieniu umowy.
Dla nowych abonentów w budynkach wielorodzinnych:
W budynkach wielorodzinnych, czyli „blokach”, do których wykonany jest przyłącz do naszej infrastruktury, podłączenie usług jest jeszcze łatwiejsze. Przede wszystkim nie ma opłaty przyłączeniowej. Skoro budynek jest przyłączony do sieci, to następuje jedynie podłączenie, co jest instalacją wewnątrzbudynkową. Jest to uproszczenie i zdecydowanie przyspieszenie procedur. Również w blokach jest taniej niż w budynkach wolnostojących.
Dla nowych abonentów w budynkach jednorodzinnych:
W tej grupie są również domy w zabudowie bliźniaczej, szeregowej i inne obiekty wolnostojące. Dla budynków, które jeszcze nie są przyłączone do naszej infrastruktury, w pierwszej kolejności należy wykonać przyłącz, który jest odrębną usługą i pozwala na późniejsze świadczenie usług telekomunikacyjnych. Każda wycena przyłącza jest indywidualna i opiera się na faktycznych kosztach. Przepisy pozwalają na rozłożenie kosztów do 60 rat, co oczywiście umożliwiamy nowym klientom. Ponadto po wykonaniu przyłącza i zawarciu z nami umowy na usługi telekomunikacyjne, bierzemy na siebie znaczną część tych kosztów, co radykalnie wpływa na ich obniżenie. Powoduje to, że abonament za usługi telekomunikacyjne pozostaje niski, a dodatkowe korzyści abonent może osiągnąć łącząc dostępne usługi w pakiety.
Pakiety i usługi dodatkowe:
Tutaj nie ma rewolucji. W dalszym ciągu główną usługą jest dostęp do Internetu. Można ją wzbogacić o Telewizję cyfrową nowej generacji w dwóch wariantach i/lub Telefon stacjonarny, oferowany również w dwóch opcjach. W myśl zasady prosto i z możliwością wyboru, dajemy sprawdzone usługi w dogodnych opcjach. Ponadto rozbudowa urządzeń lokalnej sieci domowej, multiroom dla telewizji, publiczny adres IPv4 dla zaawansowanych potrzeb i wiele więcej.
Lokalny serwis:
To stanowi nasz najmocniejszy atut. Internet po światłowodzie, który jest oferowany u nas od lat, staje się standardem. To, co nas wyróżnia, to bliskość Was. Biuro i Serwis jest lokalny. To są fizyczni ludzie, których znacie od lat. Oni znają Was i teren, w którym działamy. Bezpośredni kontakt i szybka reakcja na zgłoszenia wyróżnia nas z pośród nowych ofert, wirtualnych i anonimowych sprzedawców, dla których zawsze będziecie tylko numerem w systemie.